Annons:
Etikettatt-få-diagnosen
Läst 1745 ggr
Melonclementin
3/27/14, 5:58 PM

Fick diagnosen.

För ungefär 1,5 år sedan sökte jag till vårdcentralen för jag misstänkte att jag hade Endo. De såg ingenting med ultraljud och jag blev skickad därifrån.

Nu för ungefär ett halvår sedan ville jag ha utskrivet naproxen så jag slipper köpa det på apoteket varje månad och då såg de att ja hade en cysta. De trodde de var en dermoidcysta och jag skulle opereras.

Igår blev jag opererad och de konstaterade klart att jag har Endometrios (inte förvånad, men såklart ledsen iaf) och cystan var en chokladcysta som de tog bort. De brände ingenting vilket ja hade hoppats på. Men de kanske hade gjort större skada än nytta?

Ska gå på Cerazette för att hoppas bli av med mensen för att inte endometriosen ska spridas. Jag som INTE vill gå på hormoner! :( Jaja, ja får ta det som det är.. Ville väl mest skriva av mig.. Ja hoppas att Cerazette får min mens att försvinna så ja inte behöver ta de starkare hormonpreparaten.. Suck.

Som sagt, ville mest skriva av mig. Klart de inte är kul att få en diagnos om en sjukdom som inte går att bota. Hormonpreparat verkar ju hjälpa mot allting och enda sen jag slutade äta P-piller har alla velat att jag ska ta hormoner. Jag klarar mig med pronaxen! Men jag VILL inte äta hormoner.. men nu måste jag. Åh.

Annons:
IngridSvensson
10/4/14, 2:33 PM
#1

Känner likadant som dig. Fick min diagnos för en månad sen nu. Har alltid fått jobbiga biverkningar av alla P-piller som jag tragglats med. Nu äter jag qlaire eller vad de heter. Har faktiskt varit helt ok. De bästa jag ätit faktiskt. Mindre blödning och mindre Smärta. Men är nedstämd, trött och mindre sexlust, men det kan ju vara för att jag är i en livskris nu. Det är inte alls roligt med en kronisk sjukdom, men nu vet man iallfall vad det är. ❤️


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Melonclementin
10/8/14, 4:15 PM
#2

#1 

Va bra att du fått mindre Smärta iaf, nånting kan man ju va glad över :) Hoppas din livskris inte håller i sig så att du kan få må bättre! Är det sockerpiller på Qlaire? Tar du uppehåll för mens eller hur gör du Ingrid?

IngridSvensson
10/9/14, 9:25 PM
#3

Jo eller hur. Tack ska du ha! Jaa, 2 stycken. Jag tar dem. Men ångrar mig nu känner jag. Är utomlands och har haft mens i en vecka och semestern har inte varit så rolig. Men men.vågar inte hoppa över mensen och sådär.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Melonclementin
10/14/14, 12:08 PM
#4

#3 Jaha, bara två dagars uppehåll? Fast de blev en vecka istället? 

Jag har börja kört på neovletta nu för de har ja haft tidigare utan problem långt innan ja fick diagnosen. Jag kommer hoppa över massa mens, kanske inte nu första månaden för att pillrena ska "ställa in sig" typ :P Men sen kommer jag nog bara släppa fram den var 10e vecka och hoppas att de är väldigt lite. Om allt går som de ska. Bytte från Cerazette för 4 dagar sen. Okej än så länge :)

IngridSvensson
10/14/14, 3:37 PM
#5

Ja okej. Det är bara 2 sockerpiller på qlaira, men började nyss med de så kanske därför jag fick mens i en vecka. . Låter bra, kanske ska hoppa över något mens ibland jag ned.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
6/1/16, 8:27 PM
#6

Hur har det fått för dig ts? Jag reagerade på ett annat sätt när jag fick diagnosen. Att det skulle bli bättre. Men på senare år har jag bara blivit sämre. Och det är nu jag känner hopplösheten och att jag inte orkar mer. Hur mår du nu? Vi fick nämligen diagnosen samtidigt ungefär

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: