Annons:
Etikettläkarvård
Läst 1745 ggr
IngridSvensson
2014-11-12 21:47

Annan sjukdom än endometrios?

Jag har Endometrios men har även psoriasis och läkaren misstänker att jag har antingen psoriasis artrit eller fibromyalgi. 

Tänkte höra ifall fler med er som har Endometrios som har några andra fysiska sjukdomar? Har läst någonstans att många som har Endometrios har en immunologisk defekt, som leder till andra immunologiska eller autoimmuna sjukdomar.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Sjöstjärna
2014-11-12 21:52
#1

Endometrios hänger ihop med östrogendominans vilket många andra hälsoproblem också kan göra, som t ex olika typer av värk, sköldkörtelproblem och en hel del annat. Tyvärr ser inte sjukvården orsaken utan behandlar varje symtom som en egen sjukdom, men kan man komma till rätta med östrogendominansen så är chansen stor att många andra sjukdomar och hälsoproblem ger med sig av sig själv.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Lia
2014-11-12 21:54
#2

Fibromyalgi är ingen inflammatorisk sjukdom, ingen reumatisk sjukdom. Men jag har fibromyalgi, Endometrios, misstänks för SLE och mycket annat smått och gått.

IngridSvensson
2014-11-12 21:56
#3

#1 Okej, det visste jag inte! Östrogendominans, hur gör man åt det?

Min mamma har dock artros och psoriasis artrit och hade Endometrios innan hon opererade bort livmodern. Eftersom jag troligtvis ärvt endon av henne, så tror läkaren att jag har större benägenhet att ärva dessa sjukdomar, med tanke på mina ledsmärtor och min psoriasis.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
2014-11-12 22:00
#4

#2 okej, det visste jag inte heller! Vad tråkigt att läsa att det är så mycket för dig.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
2014-11-16 20:10
#5

Har *peppar peppar* bara Endometrios. Vad jag vet. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
2014-11-16 23:07
#6

Okej. Hoppas du inte får något mer i framtiden! Har läst på fertilitetsguiden att  risken ökar, till att få fler sjukdomar när du har Endometrios. 😮


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Thotis90
2014-12-11 22:37
#7

Jag vet inte om det räknas som en sjukdom, men jag har nedsatt funktion på njurarna till följd av en njurbäckeninflammation som barn.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

IngridSvensson
2014-12-11 22:46
#8

Usch vad tråkigt att läsa #7. Men det räknas tycker jag. Har hört många som har Endo brukar alltid ha något mer problem fysiskt eller psykiskt.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Sjöstjärna
2014-12-12 10:56
#9

Östrogendominans kan man balansera bort med tillskott av bioidentiskt progesteron samt att ta leverrenande tillskott som hjälper kroppen att rensa ut överflödiga hormoner. Jag har inte hittat några studier på det men det verkar som om döttrar till östrogendominanta mammor ofta själva också blir östrogendominanta.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

IngridSvensson
2014-12-12 11:02
#10

Okej, intressant. Ska kika upp det. #9 jag är dock väldigt vetenskapligt lagd, så är lite tveksam. Men man vet inte om det fungerar för en först man prövat. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Sjöstjärna
2014-12-12 11:10
#11

Jag är fysiker och har läst sju år på universitetet och högskola så jag är allt lite vetenskapligt lagd jag också. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

IngridSvensson
2015-09-17 21:18
#12

Fick diagnos på att jag har fibromyalgi nu i veckan. Den har säkert utvecklats från flera års obehandlad endometrios…


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Upp till toppen
Annons: