Annons:
Etikettskaffa-barn
Läst 1036 ggr
Aleya
2015-01-25 17:05

Har du fått IVF för att bli gravid?

En nackdel med Endometrios är att det inte alltid är lätt att skaffa barn. Så jag undrar om du med Endometrios har fått IVF?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2015-01-25 17:09
#1

Hur kände du inför IVF? Och gick allt bra?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
2015-01-25 17:20
#2

Jag svarade annat. Har inte Endometrios, men däremot PCO och gjort IVF med första barnet. Jag blev gravid ganska exakt två år efter att vi börjat försöka aktivt. Det kändes rätt okej, till en början väldigt misslyckad eftersom vi ville ju kunna själva, och jag fick inte diagnosen förrän när vi försökt ett år och sökte hjälp så det var ju inget vi var beredda på. Men det gick jättebra, vår dotter blev till på första försöket, det blev inga fler ägg att spara så det känns verkligen som en underbar lyckoträff! Nu är jag gravid i vecka 23 med nummer två som kom helt av sig självt på tredje försöket :) Dotter kommer fylla två i samma veva som denna kommer,

Aleya
2015-01-25 19:23
#3

Det är ok ändå att du skriver #2 Skönt att det löste sig naturligt med nr 2. fick ni träffa någon kurator eller dylikt då ni skulle börja med IVF? Och hur länge fick ni vänta med din diagnos inför IVF?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
2015-01-25 19:31
#4

Jag har skrivit en artikel om det här: http://gravid.ifokus.se/articles/50e7414588f472086d024d2b-min-resa-till-barn?4d7124b7b9cb462141047357-1

Känns så konstigt, för bara några år sen var jag inne i den karusellen och jag är så otroligt tacksam över att jag inte behövde göra fler ivf-försök. Särskilt nu när jag läser det igen…

Ajje82
2015-01-29 06:16
#5

Jag har Endo och blev gravid med sonen på vanligt sätt nu försöker vi med nr 2 och har genomgått en massa prover. Dom konstaterade att jag hade pco oxå så jag får köra med pergotime nu och lyckas inte detta blir det IVF. Min läkare sa att hon trodde inte Endo hade så mycket i detta med att jag inte blir gravid att göra.

Thotis90
2015-01-30 14:28
#6

Vi har blivit erbjudna IVF (3 försök på landstingets bekostnad), men vi har tackat nej.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Fornuddens
2015-04-20 06:01
#7

Hur blev du erbjuden det av landstinget? Hur går man tillväga? Är ju annars väldigt kostsamt..

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Lol V Stein
2015-04-20 09:37
#8

#7 Gör en fertilitetsutredning! Bor du i Stockholm så rekommenderar jag Sophiahemmet, de är supertrevliga och duktiga. Annars få du googla var i ditt landsting man kan göra en sådan utredning. Kravet för att få göra en fertilitetsutredning brukar vara att man försökt bli gravid i ett år utan att lyckats. De tar tester på dig och din partner och ni får träffa en läkare, och om ni anses behöva IVF så får ni en remiss.  Ni måste uppfylla kraven för landstingsfinansierad IVF också.

OlgaMaria
2015-04-21 04:48
#9

Har inte diagnos på Endometrios men tror att jag har det. Har två barn och det har varit lätt för mig att bli gravid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fornuddens
2015-04-24 03:50
#10

#8 Tack för svaret =) Nu har vi precis startat igång verkstaden här hemma, så det är inte aktuellt i nuläget (och hoppas inte det blir det heller, men vad vet man). Så var mer nyfiken, då det såklart finns i tankarna ändå..
Sophiahemmet har jag redan min läkarkontakt på, så isåfall blir det ju där vi fortsätter vid behov.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Upp till toppen
Annons: