Annons:
Etikettatt-få-diagnosen
Läst 1431 ggr
OsterlindM
2015-08-17 18:09

Kan jag ha endometrios?

Hejsan! Jag undrar om det jag har kan vara symptom på Endometrios eller om det bara är något annat. Symtomen jag har är.. • Svår mensvärk dom två första dagarna • Lös i magen för det mesta • Känns som det hugger i äggstockarna innan mens. Gör jätteont, känns lite som sendrag gör. "Hugget" håller i några sekunder och kan komma när som helst. Exempelvis när jag kissar eller bara helt plötsligt. • Har inte ätit P-piller på cirka 4 år och har aldrig blivit gravid under den tiden. • Mycket flytningar Jag börjar bli orolig om någonting är fel.

Annons:
Aleya
2015-08-17 18:36
#1

Jag tycker du ska kontakta gyn och eventuellt börja en utredning. Sen undrar jag om du aktivt försöker bli med barn när du skriver som du skriver?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OsterlindM
2015-08-17 18:44
#2

Nej jag försöker inte bli gravid. Jag och min sambo har sagt att det kommer när det kommer och därför använder vi inget skydd. Känns bara konstigt att jag inte blivit gravid på fyra år. Gjorde en abort för cirka fem år sedan och har tänkt på om det blivit något fel efter det.

Aleya
2015-08-17 19:02
#3

#2 Då förstår jag. Dock krävs det en massa för att det ska kunna bli ett barn. Så det att du inte blivit gravid skulle jag inte lägga störst vikt vid nu. Men kanske värt att ta upp vid ev möte med gyn

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2015-08-17 19:06
#4

Postade dubbelt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
2015-08-17 19:43
#5

Svårt att svara på då det finns andra sjukdomar som kan ge liknande symptom. Mycket flytningar är jag osäker på om det är en typisk grej för Endometrios, men skulle råda dig att kontakta läkaren om du känner dig orolig.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

grumpy19
2015-08-18 09:52
#6

Det kan vara Endometrios men det är så svårt att säga. Vissa utan sjukdomen kan uppleva stora besvär i samband med sin mens. (Och vissa med sjukdomen kanske inte ens märker av den.) 

Du har i alla fall goda skäl till att besöka en gynekolog. Det är en bra början. :)

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
Aleya
2015-10-22 16:39
#7

Har du fått påbörja någon utredning ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2016-05-29 20:53
#8

Har bytt kategori då detta låg fel

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: