Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 1940 ggr
Aleya
6/4/16, 5:04 PM

Behandling kemiskt klimakterie, vill men får inte

Hej kära medmänniskor. Jag har nu i två år djävlas med denna sjukdomen och hormonbehandlingar som inte funkar utan bara ger mig ont. Det är så illa att jag knappt kan gå eller stå längre stunder. Men detta tas inte direkt på allvar. Nå men nu igår när jag träffade ytterligare en ny läkare (så inte ovanligt att man inte får samma) så menade hon på att kemiskt klimakterie är inte att tänka på. För man måste ju testa ännu mer saker. Jag sa att jag är leds nu på att testa och vill ha denna behandlingen. Men ne se det gick inte för sig. Utan man ska plågas. Så nu undrar jag hur ni fick er behandling med etanon eller vad ni nu fick för preparat? Ja jag är medveten om riskerna och biverkningar och är ändå villig att ta denna behandlingen hellre än att plågas och ha noll livskvalité som det är nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
IngridSvensson
6/4/16, 8:28 PM
#1

Say what?!,!,!,!,!???? Min Endometrios är väldigt aktiv och allvarlig iom att jag får Cystor hela tiden med hormonbehandlingar plus massa sammanväxtningar, så de ville sätta mig på Synarela på en gång nästan. Enaton är som Synarela men Synarela kan du ta som nässpray (mycket bättre om man är sjukt spruträdd som mig). Nu kanske jag måste börja igen men måste ta ett bentäthetstest innan jag börjar ingen då benskörhet är en av biverkningarna…


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
6/4/16, 9:59 PM
#2

#1 Ja det är så här. Jag blev så leds. Men jag får hoppas att min ordinarie läkare ser detta. Är otroligt missnöjd över mina alternativ och hur detta var. Ja jag får väl ringa och prata med henne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
6/6/16, 11:27 PM
#3

Jag förstår dig! Fyfan vad dåligt. Ja, gör det! #2


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Ebolaa
6/7/16, 7:06 PM
#4

#0 Men gud Aleya, jag känner verkligen med dig. Det här är fan inte bra alls. Jag förstår att du bara vill se en väg ur detta - och faktiskt överväger att göra denna "kemiska klimakteriebehandling".

Får jag fråga dig hur gammal du är? Har du barn? 

Ja, min moster opererade faktiskt bort hela sin livmoder, hon var så jädra led på denna sjukdom och besvären som hör till. Jag kan faktiskt förstå henne - och dig med för den delen ❤️

Så vad anser din läkare nu då att du bör pröva ännu? Hur många behandlingar skulle det vara framför dig innan detta skulle komma på tal? Hur lång tid skulle du uppskatta att det handlar om?

Jag menar, dessa ovanstående frågor (tycker man) att läkarna borde överväga eftersom det faktiskt handlar om ditt (väl/illa)mående kontra svåra biverkningar. Sen tycker jag i alla fall att om man med all säkerhet vet att man inte kommer skaffa fler barn så är det bara att ta bort det, liksom endometriosen verkar vara väldigt omfattande på dig - och då kanske det börjar bli dags att ta i med hårdhandskarna eftersom du och ditt liv påverkas så enormt av sjukdomen.

Kram kram! 🌺

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Aleya
6/7/16, 7:27 PM
#5

#4 jag är 30 och har inga barn. Sen är jag inte sugen på att operera bort hela paketet så tidigt. Och dessutom så finns risken att operationen gör så jag får bara ondare och ger en mer Endometrios i ärrbildningarna som uppkommer vid operation. Ja jag vet inte vad min ordinarie skulle säga men denna menade på att jag skulle testa mer P-piller och ha dubbla hormoner. Inte så sugen. Min Endometrios är inte omfattande. Jag har en liten härd på vänster äggstock. Och det är allt. Som en läkare sa: vissa har hela buken full i Sammanväxningar och Cystor och känner inget. Sen finns det jag som har jäkligt problem. Så himla knäppt och jobbigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: