Annons:
Etikettoperation
Läst 3103 ggr
emeliiiiieee
12/15/16, 5:14 PM

Operation, mens eller inte?

Har nu fått mitt operationsdatum och det är den 3/1. Men jag kommer tyvärr ha mens då.. Får min mens nångång mellan 26-31 december. Hur gör man då? Måste jag avboka eller kan jag ha mens under operationen? Står inget i kallelsen.

Annons:
RobinEH
12/15/16, 5:31 PM
#1

Är det för att avlägsna cystor/ärrvävnad eller för att fastställa diagnos? Om det gäller det sistnämnda så är ju laparskopi med ingång strax under naveln vanligast. Jag ser inte hur menstruation skulle påverka, och har aldrig hört om det. Men du kan ju alltid höra med någon på avdelningen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

emeliiiiieee
12/15/16, 5:44 PM
#2

Det är bara för att faställa diagnos vad jag vet.

Aleya
12/15/16, 6:03 PM
#3

Om jag minns rätt så ska du inte ha det. Ring sjukhuset.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
12/15/16, 6:42 PM
#4

Får ringa imorgon och höra.Har jag tur kommer den 26e och är då över den 2a alt om jag kan få skjuta upp den. Vägrar skjuta upp operationen

Ribessa
12/26/16, 8:37 PM
#5

Känns konstigt att du ej skall kunna ha mens. Det hör som sjukdomen till.. Jag hade mens oavbrutet i 4 månader vid tillfället och fick då opereras under tiden. Som sagt, kan knappast tänka mig att man måste vara Blödningsfri då just det tillhör problemet.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
12/27/16, 1:18 PM
#7

 #5 jag skriver bara vad jag minns från vad som stod från när jag skulle opereras. Att dom helst vill att man inte ska blöda. Men det är 2 år sedan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ribessa
12/27/16, 3:02 PM
#8

#7 Absolut, och jag skrev vad jag minns från min… :) som samtidigt som jag tyckte att det kändes lustigt att man inte kan vara dålig i den sjukdom man skall opereras för. :)

Aleya
12/27/16, 4:38 PM
#9

#8 tänker på att det kommer ut blod i buken som kan komplicera operationen. Det är väl den anledningen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
1/3/17, 6:44 AM
#10

Har inte ens fått min mens ännu 😭 Har haft småblödningar sen igår men det ska väl inte påverka open?

Aleya
1/3/17, 8:30 AM
#11

#10 ring op och fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
1/3/17, 11:04 AM
#12

Påverkade ingenting. Det jobbiga nu är att dom inte hittade nägot vid laparoskopin så ska på magnetundersökning

Aleya
1/3/17, 11:29 AM
#13

#12 ah. Det är ju inte kul att dom inte hittade nått. Hoppas att det syns på mr.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
emeliiiiieee
1/3/17, 2:28 PM
#14

känner mig så himla besviken just nu. Hade ju hoppats att dom kunde hitta vad som var fel men tydligen är det inte Endo iallafall 😭

Aleya
1/3/17, 5:57 PM
#15

#14 jag blev lika besviken då min mr förra månaden inte visade Endometrios. För jag har det på papper t o m och prov blev taget under operationen och visade samma. Så förstår din känsla. Men det kan ju vara annat och jag hoppas att mr visar nått för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: