Annons:
Etikettfråga-om-endometrios
Läst 1082 ggr
candyme
12/21/16, 10:44 PM

Är detta endometrios?

Hej!

Jag är 26 år gammal och har i snart två år försökt bli gravid utan att ha lyckats. Inte fått missfall eller något.

När jag får min mens så har jag väldigt ont de två första dagarna.
Smärtan sitter i livmodern, till höger typ äggstock samt i buken. Varierande ställen.
Ibland kan smärtan vara så stark att jag blir som paralyserad, kopplar bort allt och är ett med smärtan. Blir lätt illamående.

Har även märkt att i samband med mens så får jag ont av att bajsa.

När jag har äl så känner jag av den väldigt tydligt på endera höger eller vänster sida i magen. Är oftast väldigt intensiv Smärta som varar några timmar.

Har mina misstankar på att jag har Endometrios och planerar att söka hjälp för detta i början på det nya året.

Hur går man tillväga, ska man först kontakta vårdcentral och sedan kvinnoklinik eller kan man kontakta kvinnokliniken direkt?

/Emma

 

 

Annons:
Aleya
12/21/16, 11:08 PM
#1

Kontakta gyn direkt. Vc brukar sällan vilja ta tag i dessa problemen. Skriv gärna ner innan vad du har för problem du tycker tyder på Endometrios för att ha med vid läkarbesöket.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thotis90
12/22/16, 6:44 PM
#2

Kontakta kvinnoklinik direkt! Många vårdcentraler har en väldig taskig attityd när det handlar om "kvinnorelaterade besvär" och ibland nekar de en att få komma dit (har själv varit med om det).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: