Annons:
Etikettatt-få-diagnosen
Läst 1879 ggr
emeliiiiieee
1/11/17, 6:13 PM

Att äntligen vara diagnosterad

Har ÄNTLIGEN fått diagnosen Endometrios. Efter många läkarbesök, mycket gråt och en Laparoskopi som inte visade nått så finns den äntligen på papper. Har en form som sitter i själva musklaturen sä den syns varken på röntgen eller operation. Har även i urinblåsan. känns så jäkla skönt att äntligen få reda på vad som är fel med kroppen.

Annons:
tlover
1/11/17, 6:16 PM
#1

Vad skönt för dig 👍

l'm back

Aleya
1/11/17, 6:17 PM
#2

Bra att dom kom fram till detta tillslut. Det är alltså Adenomyos du har. Hoppas att dom hittar en bra behandling för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
1/11/17, 6:27 PM
#3

#3 exakt, visste att det hade ett annat namn men kom inte på vad. Men borde inte det ha synts på ultraljud?

Aleya
1/11/17, 6:37 PM
#4

#4 nix. Brukar inte synas tyvärr på ul. Utan enda sättet man kan se detta på är i vissa fall mr eller att man ser det om man opererat ut livmodern. Så denna formen av Endometrios är svårare att diagnostisera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ciccik87
3/13/17, 5:04 PM
#5

Hej! Så glad att jag hittade denna tråd! Jag blev idag diagnostiserad med ensometrios. Jag ska börja att prova att äta Provera, är det någon här som har erfarenhet av den medicinen? Har läst att man går upp lätt i vikt av den och det är något jag fasar över då jag alltid har haft svårt att hålla vikten som den är. Tips någon? Tacksam för svar då jag är helt ny i denna "värld".

Aleya
3/13/17, 5:07 PM
#6

#5 Välkommen. Skulle föreslå att du startar en egen tråd för dina frågor gällande erfarenheter av olika mediciner och andra frågor som gäller dig och din diagnos. ☺ Gällande Provera så har jag inte gått upp i vikt p g a dom. Men andra hormoner

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: