Annons:
Etikettbehandlingar
Läst 4937 ggr
Sevgi
2014-01-02 00:21

Huskur för cysta

Min mamma har börjat behandla mig med en huskur som tar bort Cystor, hon fick själv tipset från en läkare och gjorde den själv och fick ett gott resultat. Jag håller på med den just nu, och tänkte att jag vill dela med mig utav den huskuren!

Man kokar vatten tillsammans med gullök

Två glas vatten i en kastrull
Låt koka
Dela på en gullök i fyra delar och släng i
Låt koka i exakt 5 minuter

Drick när det svalnat lite och är ljummet
Man ska dricka två gånger om dagen, innan frukost på tom mage och sen på eftermiddagen, i två veckor innan ens mens kommer. Mensen kommer bli riklig och klumpig då, men det fungerar och tar bort cystan enligt min mamma.

Annons:
Sevgi
2014-01-14 17:09
#1

Jag vill bara fylla i att nu har jag fått min första mens sen jag började med huskuren, och det första var att min mens var ca 1 dag sen, jag fick mest färgade flytningar först MEN jag har inte fått någon hemsk bitande värk än! Jag brukar få det direkt på en gång men nu har det snart två dagar! Berättar mer om hur det går imorgon :)

Sevgi
2014-01-15 21:01
#2

Dag 3 Idag har min mens varit som vanlig, men ingen bitande Smärta! Visst kände man lite grann ibland bara, att det drar ihop sig och man behöver värma fötterna. Men det var inte alls mycket och inte farligt och behövdes verkligen ingen tablett för det! Jag är så glad, det är för första gången på 6 år jag haft mens utan att ligga på golvet för att mab inte kan ta sig någonstans av Smärta. Jag stannade hemma för att jag var rädd att IFALL jag får en huggande värk som gör att jag inte kan gå, sä är jag åtminstone hemma. Men nej, ingen sån Smärta alls. Ni som vågar borde testa det här, det är så värt det! Själva vattnet är inte så gott att dricka men OJ vad det är värt!

Sevgi
2014-01-15 21:02
#3

Vill bara säga att min mens inte alls blev riklig eller klumpig då, som min mamma sa att den skulle bli. Hennes blev däremot det när hon gjorde detta några år tidigare. Det kan kanske skilja sig.

Sevgi
2014-01-16 13:23
#4

Dag 4 Nu fick jag mensvärk så jag stannade hemma, men den här värken är inte heller så hemsk som det annars alltid är. Jag kan gå, det kan jag inte annars. Förra månaden var jag sängliggandes hela två dagar pga Smärta. Men ja, jag känner att jag klarar mig utan tabletter även om det gör väldigt ont. Men den här värken klarar jag av. Jag vill också lägga till att jag har en kopparspiral, då jag inte kan ta hormoner pga blodpropp i släkten. Spiralen gör alltså att jag får värre mensvärk. Tänker fortsätta med den här gullöksdrinken nästa gång också, det är verkligen jätteskönt att inte ha så ont. Sen ska jag nog ta upp detta vid nästa gynekolog/läkarbesök. Allt gott!

Noukah
2015-08-04 16:19
#5

Hej! Hur gick det för dig, såhär 1 ½ år senare? Funkar kuren fortfarande?

Sevgi
2015-09-08 21:08
#6

Hejsan! Jag gjorde den bara en gång, alltså under en månad. Det jag märkte var att mina smärtor sköts upp, istället för att få ont de två första dagarna fick jag ont 3-4 dagar senare, vilket var skönt på ett sätt för då kunde man förbereda sig lite mer inför smärtan, som var mildare än vad det annars är. För bättre effekt tror jag man måste fortsätta med kuren en lite längte tid (ca 3 månader)!

Annons:
Sevgi
2015-09-08 21:09
#7

Men nu tar jag ppiller utan avbrott istället, när jag får mens får jag sammanväxtningar så för att undvika det behöver jag vara Blödningsfri :)

sarahedman
2018-01-14 19:50
#8

Hej! Kul att allt gick bra! Undrar bara om cystan försvann?

Upp till toppen
Annons: