Annons:
Etikettläkarvård
Läst 1344 ggr
Aleya
1/14/14, 5:36 PM

Hur länge var ni sjukskrivna efter op?

Har blivit inbokad för op.(titthål)

Och nu undrar jag hur länge var ni sjukskrivna efteråt?

Jag fattar ju att på själva dagen för operationen så måste jag ju vara sjukskriven.
Men sen då?
Jag har ett jobb där jag står mycket och lyfter men jag är inte så sugen på detta att vara sjukskriven heller.

Vad säger ni?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lol V Stein
1/14/14, 5:43 PM
#1

Jag blev sjukskriven två veckor båda gångerna. Första gången jobbade jag med ett fysiskt krävande jobb, och fick ringa tillbaks och förlänga sjukskrivningen med två veckor till. Andra gången så jobbade jag dels fysiskt och dels med administration, och efter de första två veckorna så återgick jag på halvtid till mina administrativa sysslor. Efter två veckor på halvtid så började jag jobba heltid igen.

Aleya
1/14/14, 5:56 PM
#2

#1 då får jag väl diskutera med läkaren vad denne anser.

Jag är en sådan där förbannade tjurskalle så jag anser att svimmar jag inte så kan jag jobba trots Smärta. Men just nu känner jag mig inte allt för kaxig då jag dels inte är opererad innan och sen så ska dom i magen och jag har redan nog ont i den. 😐

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lol V Stein
1/14/14, 6:05 PM
#3

#2 Det som gör ont vid fysisk ansträgning efter op är att dina muskler fått centimeterlånga skador där man skurit hål i dem med skalpell, så det gör ont i den skadade muskeln så fort man försöker anstränga den. Låt den stackars muskeln läka innan du plågar den! Diskutera med din läkare, ta den sjukskrivning denne rekommenderar, och om du sedan blir pigg snabbare så har du alltid rätt att bryta sjukskrivningen och återgå tidigare till jobbet.

Aleya
1/14/14, 6:19 PM
#4

#3 Tack.

Jag ska diskutera med chefen med. Så denne vet att jag ska vara borta den dagen. Ska ringa på op och fråga imorgon. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

TeamMascot
1/28/14, 10:28 AM
#5

Jag ska opereras på torsdag och kommer vara ledig från jobb i 2,5 vecka. Detta är dock schemalagd ledighet, räknar inte med att behöva vara borta längre än så,

Thotis90
12/12/14, 12:25 PM
#6

Jag blev sjukskriven i 3 veckor och tur var väl det då jag fick massor av besvär under sjukskrivningen. Jag fick bl.a. gå med en kateter första veckan (det mesta av min Endometrios sitter/satt mellan urinblåsan och livmodertappen), jag drabbades av urinvägsinfektion och svamp. Svampen har fortfarande inte försvunnit, men jag har inte längre ont av den vilket jag hade i början (kunde knappt sitta).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
IngridSvensson
12/12/14, 12:40 PM
#7

Jag pluggade när jag gjorde en Laparoskopi, men jag kunde inte anstränga mig fysiskt på 3 veckor. Men jag vet inte hur jag hade gjort om jag hade jobbat faktiskt.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
1/20/15, 8:01 PM
#9

Kan säga att jag var borta en vecka. Men blev rekommenderad att vara sjukskriven i två. Och i efterhand inser jag att nästa gång så lyssnar jag på läkaren. En var lite i det kortaste laget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: