Annons:
Etikettung-med-endometrios
Läst 825 ggr
Simlover
2015-05-29 08:45

Har jag endometrios?

Hej! Jag är en 14 åring tjej men helt sinnes sjuka menssmärtor. Jag fick min mens när jag var 11 och redan då börja det göra jätteont, jag har knaprat pronaxen som funkar lite halvt, fått kombinera det med alvedon ibland för att få nån effekt (vet inte om man får det). Har testat ipren, ibumetin, naproxen, inget funkar. Jag har fått P-piller Prionelle som hjälpte lite men gav mig världens huvudvärk så jag nästan kräktes, fick Cerazette men dom gör så jag blöder HELA tiden och har ont hela tiden. Jag blir alltid sängliggandes då det gör så ont och jag blir sjuk, feber, förskyld, huvudvärk.  Har rikliga blödningar och långa, ungefär en vecka. Men det gör bara ont dom första dagarna, men jag har ont vid ägglossning och innan mensen.  Nu ligger jag här hemma med mensvärk, (inte så jobbig just nu, annars skulle jag inte kunnat skriva ;) men jag har värktabletter i kroppen) och har tröttnat, vi ska ringa till umo och be att få komma till en annan gyn då min inte ens har nämt Endometrios när jag berättat mina symtom. Men vad tror ni?

Annons:
Aleya
2015-05-29 09:20
#1

Jag säger att du borde gå till gyn direkt. Jag vill inte vara fördomsfull, men tror inte umo har så pass mycket erfarenhet av Endometrios. Jag tror att du kanske är något på spåret. Sök hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
2015-05-29 21:22
#2

Jag tycker också att du ska kontakta gyn. Kan vara Endometrios men det är bäst att kolla upp det.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
2015-06-09 22:11
#3

Jag tycker att du ska rådfråga en gynekolog eller läkare, som har lite kunskaper om sjukdomen. Jag har själv Endometrios och äter Minipiller (vanliga P-piller fungerade inte) och jag äter 2 per dag istället för 1. Kan säga att Pronaxen inte hjälpte för mig heller när jag åt det i din ålder (slutade med dem och äter inga Smärtstillande nu eftersom ingenting fungerade).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Aleya
2015-08-06 11:39
#4

Har du sökt ts för detta?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: