Annons:
Etikettskaffa-barn
Läst 1041 ggr
Thotis90
6/14/15, 11:19 PM

Försöka bli gravid

Jag fick min diagnos i november i samband med min Titthålsoperation, efter 10 år av besvär. Jag började med dubbel dos Minipiller som behandling en vecka efter operationen och det fungerade väldigt bra. Jag slutade dock med behandlingen i fredags för att försöka bli gravid igen. Innan operationen hade vi försökt få barn i 3 år utan resultat och det var anledningen till att jag blev beviljad operation. 

Jag har varit gravid förut med en annan man än min sambo och jag valde då abort, så jag vet att jag kan eller åtminstone har kunnat bli gravid. Min teori är att mina endometrioshärdar har suttit i vägen då den största härden satt mellan urinblåsan och livmodertappen och det är ju genom livmodertappen och vidare genom livmoderhalsen som spermierna ska färdas. Härdarna opererades dock bort och jag mådde bra under behandlingen, så jag vill tro att chansen är mycket större nu.

Det ska bli väldigt spännande att försöka få barn igen, men jag är samtidigt livrädd. Tänk om det inte tar sig? Tänk om det tar sig?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
IngridSvensson
6/15/15, 5:49 AM
#1

Vad spännande! Tänk inte så mycket skulle jag ge som råd. Njut av tiden med varandra och ta en dag i sänder sänder.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
6/15/15, 7:00 AM
#2

#1 Jag tror inte att jag kommer tänka på det så mycket då vi har fullt upp med våra kaninungar som kom i fredags 😍

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

IngridSvensson
6/15/15, 9:30 AM
#3

Åh vad kul! Vad är det för typ av ninisar? Låter riktigt bra att ni får fullt upp med dom .😊 #2


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
6/15/15, 10:38 AM
#4

#3 Det är vädurskorsningar då pappa är renrasig dvärgvädur och mamma vädurskorsning :)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

IngridSvensson
6/15/15, 4:23 PM
#5

Åh, de är bra söta. Lycka till med de små nu i sommar! :) #4


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
7/20/15, 5:01 PM
#6

Idag, 5.5 vecka efter att jag slutade med min behandling, kom mensen! Så snart den har försvunnit (brukar blöda i 2-3 dagar) påbörjar vi första riktiga försöket :-D

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
IngridSvensson
7/20/15, 5:56 PM
#7

Åh vad kul att höra! Önskar er lycka till. #6


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
7/20/15, 6:30 PM
#8

Håller tummarna

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
8/6/15, 11:33 AM
#9

Hur går det för dig?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thotis90
8/6/15, 11:00 PM
#10

Jag fick tillbaka min mens för 2,5 vecka sedan, så nu är vi på första försöket :) Har precis passerat ägglossning.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: