Annons:
Etikettstöd-och-hjälp
Läst 951 ggr
IngridSvensson
2015-08-18 12:58

Vet ni vart eran Endo sitter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ju aldrig riktigt veta efter operationen och faställandet av diagnosen, om vart mina härdar satt. Men nu nästan ett år senare fick jag reda på det efter att jag tjatat på läkare. Jag har några runt äggstockarna, i bukhinnan, vid urinblåsan och lite runt livmodern. Min livmoder är sammanväxt med väggen bak mot ryggen och trycker mot tjocktarmen. Har även en chokladcysta på höger äggstock som är ca 5cm i diameter. Vet ni exakt hur era härdar och sammanväxtningar sitter? Jag var nyfiken eftersom jag trodde jag inbillade mina tarmproblem och kissproblem. Bilden har min läkare ritat.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Aleya
2015-08-18 13:11
#1

Jag hade vid operationen någon härd i bukhinnan(om jag minns rätt) samt på vänster äggstock.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
2015-08-18 18:39
#2

Okej. Det är skönt att veta tycker jag. #2


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
2015-08-18 18:42
#3

#2 dock är jag lur på att det sitter på andra organ. Kanske levern

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
2015-08-18 18:44
#4

Usch då.. Jo, tyvärr kan det sitta lite varsomhelst.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
2015-08-18 18:46
#5

Jag har utspridd Endometrios, men den största härden sitter mellan urinblåsan och livmodertappen. I samband med operationen fick jag också veta att jag hade en sammanväxning mellan höger äggstock och bukväggen. Den har dock åtgärdats.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Aleya
2015-08-18 18:47
#6

#4 har nämligen ont där av och till. Så därför misstänker jag det. Sen är jag rädd att det spridit sig till höger sida nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
IngridSvensson
2015-08-18 19:00
#7

Usch då. :/ du kanske ska göra en röntgen för att kolla upp det? :) #6


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
2015-08-18 19:02
#8

Vad skönt att en del blivit åtgärdat #5. Men skönt att du också vet vart det sitter! :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

JonnaCecilia
2015-08-18 21:34
#9

Nope, men jag misstänker ju att det är lite Sammanväxningar som för dig, och jag är helt säker på att jag har nån där jag regelbundet får knivhuggssmärtor. Har ju inte gjort någon lapraskopi, hade varit intressant att veta, men å andra sidan kan det ju vara lite överallt så de kanske inte ser allt ändå. Och det där med ärrbildning av op skrämmer mig lite.

IngridSvensson
2015-08-19 07:22
#10

Jo det är Nackdelen med Titthålsoperation. Min Endo blev värre efter operationen. Men lite skönt att få tarmproblem och kissproblem Befogat iaf. :) #9


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Upp till toppen
Annons: