Annons:
Etikettacceptera-sjukdomen
Läst 1188 ggr
Aleya
2015-10-25 20:04

Sex och endometrios

(Detta handlar om penetrerande sex, går ju såklart och ha sex på annat vis)

Som del i sjukdomen Endometrios så kan man ha problem med djupa samlagssmärtor, och kanske inte bara Smärta alltid men man kan även få blödningar vid samlag(detta kan bero på sköra slemhinnor till följd av hormoner eller att man som vissa lättare blöder) och dessutom går och har ont en hel vecka efteråt.

Anser ni att sex är ett problem för er som har Endometrios?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2015-10-25 20:56
#1

Jag har otroliga problem, jag kan både blöda och ha ont i flera dagar.
Detta var för mig första tecknet på Endometrios. Att så fort jag hade haft ett vaginalt samlag så blödde jag eller hade ont.😕

Sen känner man sig taskig mot sin partner när man inte kan ha sex(penetrerande)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thotis90
2015-10-25 22:10
#2

Jag har inga problem vid samlag, what so ever. Det är jag tacksam för.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Anonym
Anonym
2015-10-25 22:16
#3

Får alltid ont i början, trots glid, avslappnad osv, men har jättesköra och torra slemhinnor… Så oftast blöder det lite också. Mina övriga sjukdomar med utmattning, Smärta, värk, beröringskänslighet och spasmer hjälper knappast. Det enda positiva är att det oftast är bara precis i början av penetrationen det gör ont, sen går det bra. Men allt sammantaget gör att sex, oavsett sort, blir väldigt sällan tyvärr. För orgasmer är ju alltid bra ;)

IngridSvensson
2015-10-28 14:22
#4

Jag får ont i magen när han trycker in den djupt även fast jag är ordentligt uppvärmd. Är mycket torrare också så många gånget tar det alldeles för lång tid att ha förspel och jag orkar helt enkelt inte. Fick en kramp i en sammanväxtning av en orgasm också. Så jävla tråkigt att allt jag älskar tas ifrån mig pga den här jävla sjukdomen. Ursäkta min bitterhet.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
2015-10-28 14:59
#5

#4 man får vara bitter. Det är okej. #3 Tja, jag kan få ont ibland efter orgasm. Så ja det är bra för att frigöra hormoner. Men inte ibland i sammanhang av smärta

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: