Annons:
Etikettsmärta-smärtstillande
Läst 989 ggr
Lia
1/7/16, 4:37 PM

Otur!

Idag skulle jag ju plugga! Jag lyckades komma upp vid 13. Jag har svårt att somna om kvällarna. Och dessa fyra mensdagar har varit hur enkla som helst. Men nu plötsligt slog värken till så jag fick skynda i mig tramadol och Alvedon. Jag skrek som en galning och tänkte att nu dör jag, men så släppte det till slut. Men nu ligger jag helt groggy och trött och orkar inte vara vaken längre. Jag är i alla fall avslappnad och har inte ont någonstans. Men några läxor blir det såklart inte gjorda. Ursäkta rörigt inlägg, jag blir lite osammanhängande av medicinerna. Hoppas ni har en bättre dag än jag!

Annons:
Aleya
1/7/16, 7:21 PM
#1

Känner igen mig. Har dock haft ont i natt och idag har jag mått illa som fan hela dagen. Så jag hoppas att du kryar på dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/7/16, 7:23 PM
#2

#1 tack! Vad har du för medicinering mot värken?

Aleya
1/7/16, 7:26 PM
#3

#2 tramadol och alvedon 665. Men jag vet inte varför jag mår så illa

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/7/16, 7:29 PM
#4

#3 Samma som jag, tar två av varje. Jag brukar bli illamående av tramadolen, så det kanske är det? Inte alltid jag blir det, men ofta.

Aleya
1/7/16, 7:49 PM
#5

#3 ja jag tror det är tramadolen. 😕
Mådde skit då dom satte in detta i november då jag hade så pass mycket Smärta att jag var tvungen ligga inne och få en massa medicin för att komma ur skovet.
Så får väl lugna mig med tramadolen.

Mår du bättre nu då?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/7/16, 8:18 PM
#6

Ja smärtan försvinner ganska snabbt, men inte om jag bara tar en. Så nu har jag i alla fall inte ont. Men jag har lite spaghettiben och trött som få. Men då kanske jag till och med får sova i natt.

Annons:
Aleya
1/7/16, 8:34 PM
#7

#6 låter skönt. Jag hoppas på att sluta må illa då jag sover iaf

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/7/16, 8:53 PM
#8

#7 Det kanske finns något i matväg som hjälper? Yoghurt brukar lindra min mage när jag mår illa.

Aleya
1/7/16, 8:55 PM
#9

#8 kanske ska testa äta. Har inte vågat det på hela dagen. Då när jag sist mådde på detta viset spydde ner en hel gång i en buss. 😕

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/7/16, 9:07 PM
#10

Ja det värsta som finns är att spy! Men oftast mår man mer illa att inte äta. Hoppas det går över, själv hatar jag att må illa.

Aleya
1/7/16, 9:09 PM
#11

Tack kära du. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
1/21/16, 8:13 PM
#13

Hur går det för dig och dina smärtor då?
Här har det blivit värre. :(
Ska få komma till gyn den 12 feb.(när jag knappt kommer kunna prata då jag dragit en visdomstand. :/ )

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lia
1/21/16, 8:27 PM
#14

Just nu har jag ägglossning och det är sådär halvkul. Annars har det varit ganska lugnt den senaste tiden :-)

Aleya
1/21/16, 8:29 PM
#15

 #14 den kan man gott vara utan kan jag tycka(då det gör ont). Låter ju bra. Men går du på några hormoner nu eller?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/21/16, 8:32 PM
#16

#15 Nej jag har provat allt möjligt. Med spiral blöder jag hela tiden och med piller mår jag väldigt dåligt. Så jag måste tyvärr vara utan.

Aleya
1/21/16, 8:48 PM
#17

#16 testat NuvaRing?
Mindre hormoner i men är mer som kombinerade P-piller.
Och dom utsöndras jämnare. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/21/16, 8:59 PM
#18

Nej gyn ville inte utsätta mig för mer hormoner eftersom jag är så deprimerad och de gör mer skada än nytta. Det senaste jag fick testa var någon form av piller som skulle vara de mildaste på marknaden, men jag reagerade för starkt även på dem.

Aleya
1/21/16, 9:04 PM
#19

#8 ah, då förstår jag. Men du ska nog samtidigt vara glad att du slipper dom, jag får bara ondare av hormoner. :(
Aldrig mått sämre. :(

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
1/21/16, 11:17 PM
#20

Ja det var också ett problem för mig :-/

Annons:
Aleya
1/31/16, 1:04 PM
#21

#20 skönt att höra att fler har problem med samma. Jag ska verkligen ta upp detta med gyn den 12

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2/6/16, 10:59 AM
#22

Flyttade denna tråden till Smärta och Smärtstillande istället för Dagbok.

/Aleya

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
3/26/16, 5:17 PM
#23

Hur går det för dig Lia?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
3/26/16, 5:32 PM
#24

Jag hjälper mamma här i påsk med hennes utställning, och så slog ägglossningen till från ingenstans, och nu har jag så ont! Hur är det med dig? :-)

Aleya
3/26/16, 5:46 PM
#25

#24 ont lite till och från. Men lite bättre än förr då jag knappt kunde gå vissa dagar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: