Annons:
Etiketti-media
Läst 686 ggr
tlover
2016-03-18 22:04

Endometriospatienter pekas ut som missbrukare

Endometriospatienter i Umeå ifrågasätts när de kommer till vården för att få Smärtstillande.

De får håra saker som att de ska ta en alvedon eller ipren istället eller att dom endast söker sig till vården för att få ut mediciner.

Sjukvården säger att de ofta inte kan ge starkare mediciner och hänvisar till tex sjukgymnastik istället.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/endometriospatienter-pekas-ut-som-missbrukare

l'm back

Annons:
Aleya
2016-03-18 22:15
#1

Bytte kategori till i media istället för ung med Endometrios. Jag blev faktiskt förvånad då jag fick åka in på sjukhuset. För jag vet att vissa blir "nekade" hjälp. Dvs någon slags smärtlindring. Men jag fick och jag fick stanna för att få smärtlindring. Men jo, jag känner mig som en misstänkt missbrukare varje gång jag måste förnya vissa av mina mediciner. Tycker alltid att det skall stötas och blötas då förnyning ska ske. Fast jag förstår att dom inte vill göra folk beroende av mediciner. Men man behöver inte bete sig som vissa läkare gör. Läs bara vad läkaren i inslaget sa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
2016-03-18 22:18
#2

#1 jag klickade i media men ibland byts kategori för mig av nån anledning. Tack för att du rättade

l'm back

Aleya
2016-03-18 22:23
#3

#2 misstänkte det. Gör det för mig med, särskilt med mobilen. Men bra att du la upp detta. Hade glömt. 👌

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: