Annons:
Etikettsmärta-smärtstillande
Läst 1423 ggr
Aleya
2016-06-01 20:20

Ont i operationsärr (gamla)

Jag gjorde titthål för 2 år sedan. Och dom har helat. Nu har min mage börjat göra ont igen mer än vanligt (kissa och skita gör ont) och även ärren också. Och har diarré. Kan säga att jag just slutat med Provera (var uppe i 20 mg) och har bara NuvaRing. Och hunnit ha en mens förra veckan. Och jag har inte annat än alvedon 665. (Då jag inte förnyat receptet på tramadol då det inte funkar vid mina smärtor) Och har ont konstant. Nu till frågan: har fler ont i sina ärr när man får värre i magen?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lia
2016-06-01 20:41
#1

Du tar två tabletter väl? (dum fråga men ibland glömmer man att man får) Det kan hända att det blossat upp igen med härdar och att det gör ont kanske med Sammanväxningar vid ärren. Eller så är det tabletterna du slutade med som ömmar kroppen. Om det inte går över borde du verkligen gå till gyn igen. Hm, ägglossning?

Aleya
2016-06-01 20:47
#2

#1 tar två tabletter morgon middag och kväll. Jag drar mig. Tycker jag ringt och "gnällt" nog. Jag väntar på att kroppen kollapsar. Låter hemskt men det är först då jag orkar söka hjälp. När jag är som sämst

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
2016-06-01 21:37
#3

Så fungerar jag också, tycker det är så svårt att få hjälp annars. Om ens få i och för sig.

Aleya
2016-06-02 13:51
#4

Håller med dig #3. Nu svalde jag dock min stolthet för en av mina kollegor såg att det inte var bra. Så väntar nu att telefonen ringer 14:00. För jag orkar inte med detta mer nu

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2016-06-02 15:02
#5

Jag har nu fått samtal och fått tid imorgon vid 10. Hoppas att det går att göra något. Varken jag eller kroppen orkar mer. Jag skakar av Smärta och vill bara grina.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
2016-06-02 15:42
#6

Usch, jag vet precis hur det känns. Jag har fler diagnoser än jag kan räkna på mina fingrar, och varenda en får mig att inte vilja gå upp på morgonen. Hoppas det går bra i morgon!

Annons:
Ebolaa
2016-06-03 19:07
#7

#5 Men Aleya, känner med dig. En STOR kram till dig 🌺 Beklagar verkligen att du ska ha det på det viset - det är verkligen på tiden att du söker dig till sjukvården.

Ibland undrar jag inte om vårt sätt att inte ta våra smärtor på allvar är lite av en spegling av det bemötandet man har fått av omgivningen - att kvinnor "ska ha lite ont". 

Hang in there! Kramis

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Aleya
2016-06-03 19:47
#8

#6 känner med dig. Idag är en sådan dag som jag hatar. Och sen för att jag har så ont så har blodtrycket skjutit i höjden och eftersom jag inte fick hjälp med att bli av med smärtan så har jag ont i huvudet och mår skit av det även. #7 tyvärr var detta de sämsta besöket av alla tider. Jag orkar inte dra upp historien nu när jag är så slut och har fortfarande ont i både mage men nu även huvud. Men det var rent vedervärdigt. Så blev inte hjälpt denna gången alls.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: