Annons:
Etikettfråga-om-endometrios
Läst 1790 ggr
Jessiegirl1811
10/5/17, 11:27 PM

Sjukintyg för endometrios

Går just nu andra året på gymnasiet och håller äntligen på att utredas för Endometrios. Min livskvalitet kan jämföras med en sten och buk-/menssmärtorna får jag ungefär 25 av 30/31 dagar i månaden. Detta påverkar då även min skolgång då jag vissa dagar helt enkelt inte kan gå till skolan på grund av smärtorna. Att jag håller på att utredas för en kronisk sjukdom som i sin följd ger kronisk värk vet alla mina lärare om men ingen visar förståelse och det blir alltid ett jävla liv när jag väljer att sjukanmäla mig för att jag ligger i smärtor. Bör kanske till lägga att jag tar 1 Ibumetin 400mg och 2 Alvedon 665mg tre gånger om dagen. Får även oxycondone utskrivet som jag majoriteten av tiden måste ta när buksmärtorna dyker upp. Bortsett från att jag rent fysiskt ibland inte klarar av att gå till skolan så kan jag inte heller plugga som jag ska när jag sitter vid skolbänken påverkad av oxycondone. Kan jag även utan en fastställd diagnos få någon form av sjukintyg av min läkare? Mest så att mina lärare får det på papper att jag inte alltid är kapabel till att gå i skolan.

http://ask.fm/JessicaReips



Annons:
Aleya
10/6/17, 3:44 AM
#1

Jag vet inte om det finns sådant intyg som du önskar att få om jag ska vara ärlig. Det enda intyg jag bet som finns är att man kan om man jobbar be att få söka om speciellt intyg så man slipper karensdagen. Och det ska skickas till fk och dom ska ta ställning om man får det eller ej. Så jag råder dig att prata med läkaren om detta istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
10/22/17, 1:55 AM
#2

Jag har inte Endometrios men jag har annan kronisk värk (huvudvärk). Jag har ett sjukintyg som i princip bekräftar att jag har kronisk Smärta och är tvungen att vara borta från skolan vissa dagar. Jag ville också ha intyget för att bevisa för lärarna att jag faktiskt är sjuk, och det var inga problem att få det.

Så du borde ju kunna få något liknande. Men jag tycker också du ska prata med läkaren, det är ju förmodligen h*n som vet bäst :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: