Annons:
Etikettskaffa-barn
Läst 1037 ggr
Magdaaaa
11/18/17, 9:19 AM

Gravid och endometrios, smärta ändå?

Hej! Har efter IVF behandling i våras lyckats bli gravid. 2014 opererade jag Endometrios och har sen dess mått bättre men absolut inte fullt bra. Men nu till min fråga, kan man ha endometriossmärta trots graviditet ?…. Borde vara insatt i det här eftersom man haft problem sen 13 års ålder men icke.. Vet inte om jag har sammanväxtningar eller liknande för sånt ser man kanske bara om man öppnar upp?… eller?:) Därför jag frågar är för att jag senaste veckorna haft mycket ondare, växtvärk från graviditeten har jag haft hela tiden den här värken är annorlunda ungefär som endosmärtan. Är i vecka 27. Hoppas nån har vart med om nåt liknande :)

Annons:
Aleya
11/18/17, 10:16 AM
#1

Du är ju opererad så jag skulle inte vara förvånad om det är eventuella ärrvävnader från op som spökar. För ja man får ärr och sammanväxning av olika grad då man opereras. Och ju mer man opereras inom samma område desto värre blir det gällande sammanväxning. Eller så kan det ju vara härdar som gör ont

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magdaaaa
11/18/17, 12:17 PM
#2

Tack så mycket för svar!:) Ja då är det säkert så. Trodde man skulle slippa den här sjukdomen ett par månader iallafall men verkar inte så.. Hopplöst:( Men så länge bebisen mår bra nu så får man ju vara glad för de.

Upp till toppen
Annons: