Endometrios iFokus

Endometrios

Etikett: fakta-och-symtom
Läst 1021 ggr
Ellasratties
0

Vad vet du om sjukdomen?

Vad vet du om sjukdomen Endometrios? 

Missade fråga 3. Där ska två alternativ vara rätt.

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

VildaVittra
0

Fast den går ju att bota genom kastration. Både min mamma och en arbetskamrat gick den vägen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ellasratties
0

Nej det botas inte. Den hämmas :)

VildaVittra
0

#2 Så man botas inte om man opererar bort en tumör, för man kan få den tillbaka?

Mamma är helt fri sedan 23 år.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ellasratties
1

#3 Jag anser inte att sjukdomen botas så för att oftast fungerar det inte med att operera bort allt. Endometrios vill gärna sitta vid tarm och urinblåsa också och då hjälper inte den sortens operation.

VildaVittra
0

#4 Jo, men den kan botas. Inte att den alltid blir botad.

Ellasratties
0

#5 Läs vidare på alla möjliga olika sajter. Den kan INTE botas. Den kan bara lindras och göras symtomfri.

VildaVittra
0

#6 Då får väl du ringa min mamma samt arbetskamrat och säga det. Och övriga befolkningen som blivit friska från cancer (där man också BARA blir symtomfri, dock vissa resten av livet (=frisk)). 😉

Ellasratties
0

#7 Vill man själv anse att man är frisk så är ja jätte glad att folk kan känna sig friska trots sjukdomen. Men sjukdomen i sig blir inte botad. Det är ren fakta, men vill man själsligt vara frisk så kan man ju självklart säga det. 

Cancer är likadant. Men det skulle vara lögn att säga att den kan botas för den försvinner aldrig.