Graviditet och endo?
Hej
Jag ska börja med att säga att jag inte hardiagnosen men jag misstänker att jag har Endo (håller på att boka tid nu)
Ett av symptomen av Endo är ju att man kan ha svårighet att bli gravid, vet nån hur man menar då behöver man bara försöka länge eller behöver man hormonbehandling? eller menas det att dom som har svårigheter inte kan bli gravid alls?
Jag misstänker ju Endo och jag och min man har försökt att få barn i över 2½ år nu och jag vill väl veta om det finns hopp (pga andra sjukdomar och funktionshinder kanske jag inte får hormonbehandlas/få artificiell befruktning)
l'm back
Det är självklart att det finns hopp även om du har Endo! Men däremot tror jag du ska kolla upp exakt vad det är hos dig som gör att du inte kan bli gravid. Uteslut inte heller att det kan vara din mans spermieproduktion el liknande. Finns Endo så kan man exempelvis operera bort härdar som kanske gör att du inte blir gravid eller liknande.
Kolla upp dig och lycka till!
#1 min mans simmare är redan kollad och alla mina "delar sitter på plats" och hormonnivårena (eller vad det nu var dom kollade på blodproverna) var bra om än höga så det är i alla fall inte det som är fel.
Men jag var hos läkaren idag (fick tid samma dag som jag ringde ovanligt) och läkaren skulle skicka remiss till gyn så kanske man någorlunda snart får svar (jag frågade läkaren ang detta men hon visste inte så jag får fråga då jag kommer till gyn)
l'm back
Har du svår mensvärk? Kika in på