Lite nojjig
Jag har blivit inbokad för ett tittshållsoperation för att kolla misstankarna kring Endometrios. Jag är dock nojjig över ärr…
Ni som har gjort det? Hur ser era ärr ut? Syns dom?
Inget?
Alltså… Jag kanske inte är den bästa att fråga :D haha jag har gjort 3 titthåls op. och ärren är 1 - 2 cm och mina syns faktiskt. Men jag får ärr av ALLT. Så egentligen kanske de inte syns. Fråga vad man kan göra för att de ska synas så lite som möjligt.
Lycka till!!
Vad är viktigast? Ett litet ärr på magen eller din hälsa?
Skulle nu ärret bli så enormt fult, så kan du ju tatuera över det. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har gjort titthål för att ta bort gallblåsa, har tre små (1-2 cm långa) ärr över magen och ett vid naveln. De på magen har bleknat ganska bra på 3 år, det vid naveln ser inte lika bra ut. Men jag skäms inte för att visa magen på sommaren iallafall😉
Tråden är en dryg vecka eller två gammal och du kanske redan är opererad, men tänkte att jag skriver en rad ändå. Jag har gjort två titthålsoperationer för att ta bort Cystor av Endometrios. Det ärr som man kan se om jag har bikini är det som sitter vid naveln och är kanske en halv centimeter stort. Det ligger nästan inuti naveln och syns knappt alls. De andra snitten la dem så långt ned att en bikini lätt täcker över. Var ärren hamnar varierar lite beroende på var i magen de ska titta. Du ska inte behöva vara orolig för hur det kommer se ut. De brukar lägga snitten medvetet så ärren inte ska synas. Prata med läkaren som ska operera när du träffar henne/honom.
Lycka till och hoppas allt går bra.
Har du svår mensvärk? Kika in på