Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettatt-få-diagnosen
Läst 2669 ggr
jen83
0

va e d för fel?

Vil börj me at seja at ja stava kanse inte ret pga at ja drabats av stroke så ber om ursekt om d e svårlest Hej jag e en tjej på 30 år som ha veldiga poblem me verk ner ja ha äglosning samt vid mens å kisnödig hel tiden trots at ja inte drukit nåt så kan ja bli akut kisnödig å det komer masor! jag ha 5 barn ock e steriliserad pga at dom 4 sist komit fö tidit då ja opererades fö kraftiga celföendringar efter fösta sonen! jag blöder even efte varje samlag å blöder då kraftit å gansk lenge! Kens nestan som d e nåt som tryker mot urinblåsan konstant men d jör inte ont hel tiden å ja ha inte urinvegsinflamaton så d kan ja utsluta! har even fåt mjölk i ena bröst trots t ja int amat på över 2 år å ala barn ha ja amat myke kort period d ha inte funkat als för mej! om nån ha nåra föslag på va deta kan va så skriv, taksam fö al jelp! ja ha vat på gyn å tat cellprov å d e int nåra cellföendringar dena ggn å ha even vat på vc å tat hormonprover pga mjölk i bröstet men inte fåt svar enu å dom ha skikat remis fö et ultrajud av brösten! men d kens som fel siter i nedre regioner!

Aleya
0

Jag tycker att du ska vända dig till en gynekolog. Ring till närmaste gynklinik på sjukhuset eller dylikt och be om tid. Eftersom jag inte är läkare så tänker jag inte försöka ställa diagnos. Hoppas det går bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jen83
0

Föstå ju at int nån her kan stela diagnos eler så men tenkte om nån kende ijen symptom å kunde je föslag på va d kan va så man kan diskutera me lekaren ner man komer dit :\ tenkte ring dom direkt imon då d börj bli ohålbart at gå akutkisa 2-3 ggn i timen :( då ja behöv asistent jelp me så bli d enu jobigare!

[Chelsea93]
2

Jag har i tre år lidit utav kronisk uretrit som för mig innebär trängningar, Smärta och kramper i urinröret. För en månad sedan fick jag diagnosen Endometrios då jag sökte för buksmärtor (främst under ägglossning och mens). Jag började leta efter samband mellan uretrit och Endometrios och hittade begreppet "endometriosförändringar i urinvägarna". Jag är inte utredd för detta så detta är bara egna teorier men jag tror helt enkelt att mina urinvägsbesvär beror på Endometrios.
Du beskriver ett tryck mot urinblåsan, kanske det kan vara Endometrios på urinblåsan? Urinvägsbesvär vid Endometrios betraktas inte som ovanligt men det är långt ifrån alla "behöriga" läkare som är insatta i detta, därför kan det ta tid innan man får rätt diagnos.
Bara en tanke eftersom jag själv känner igen mig lite i det du berättar!

Jeannie
0

Jag har i tre år lidit utav kronisk uretrit som för mig innebär trängningar, Smärta och kramper i urinröret. För en månad sedan fick jag diagnosen Endometrios då jag sökte för buksmärtor (främst under ägglossning och mens). Jag började leta efter samband mellan uretrit och Endometrios och hittade begreppet "endometriosförändringar i urinvägarna". Jag är inte utredd för detta så detta är bara egna teorier men jag tror helt enkelt att mina urinvägsbesvär beror på Endometrios. Du beskriver ett tryck mot urinblåsan, kanske det kan vara Endometrios på urinblåsan? Urinvägsbesvär vid Endometrios betraktas inte som ovanligt men det är långt ifrån alla "behöriga" läkare som är insatta i detta, därför kan det ta tid innan man får rätt diagnos. Bara en tanke eftersom jag själv känner igen mig lite i det du berättar!

Aleya
0

#2 har själv tryck över blåsan. Kan vara för att jag har fri vätska i buken eller om det är en cysta som trycker. Jag vet inte ännu då jag inte är opererad. Du kan även ha ett bråck på urinledaren. Men som sagt ring till en gybekolog. Dom kan ge dig svar. Det är bara att läsa om Endometrios och se om du har fler symtom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jen83
0

Ok jo ja hade tenkt ring ida men ska ha sverfar å svermor her på julmidag ida så få ring imon å se va dom sejer fö d e sjuk jobit at gå kisa så ofta å at d bli akut direkt :\