Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettläkarvård
Läst 1014 ggr
velicious
0

ont nu vänta med besök?

Hej!

Jag har fått en tid för besök/undersökning av Endo den 25:e Feb. Men jag har så himla ont nu. Äter P-piller utan uppehåll. Men har Cystor (eller kanske härdar med som gör ont vet inte). O undrar om jag verkligen ska vänta till den 25:e? Då gör dom ju ingen titthålls-op så kommer nog få vänta ännu längre.

Men vad ska jag göra? Hålla ut eller gå till akuten eller försöka boka tidigare tid?? som säkert kommer få vänta på op :/

Aleya
0

Du kan ju ringa och prata med gyn. På måndag. Men har du testat med ipren? För det kan funka om inte alvedon funkar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

velicious
0

Har provat ipren men de fungerar aldrig mot mina smärtor. Har så ont vid mens och vid chokladcystor att jag inte kan röra mig knappt. O när jag har Cystor hjälper de inte heller. Hade "samlag" och de gjorde riktigt ont vid vänster sida :/ börjar bli mer o mer rädd när jag får vänta alltid på besök eller när de sist fann chokladcysta men inte gjorde nått.

velicious
0

Tagit alvedon och ipren men de hjälper tyvärr inte

Aleya
0

Ring 1177 och hör vad du ska göra. Jag har själv molande Smärta av en Endo härd så vet hur ont det kan göra. Ring annars på måndag är mitt råd och förklara läget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

velicious
0

Tack för råd och tips Aleya :) ska ringa måndag. Sjukvårdsupplysningen hade så lång vänt tid :P

decembercelsius
0

Jag hade en chokladcysta och hamnade på akuten ett flertal gånger men det enda dom kunde göra var att ge mig en ipren vilket inte hjälpte.. fick vänta 3 månader på operation :(

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus