Positiva tråden!
Vad får dig att härda ut smärtor, besvär och dyl i vardagen? Vad är det positiva i livet som får dig att skratta och må bra i själen?
Dessa saker är viktiga för oss med Endo, men även andra med kroniska sjukdomar. Så därför skapade jag tråden för att vi ska inse att vi har något gott i vårt liv som får oss att kämpa vidare! 🌺
Puttar upp den positiva tråden!
Mina positiva saker i livet: mina älskade djur, min familj och mina vänner får mig att må bättre. Men även saker jag tycker om att göra som: fotografering, ridning när jag kan, skapande och målande, musik spela gitarr, skriva romaner eller noveller och umgås med fina människor. Stay strong allihopa!
Det som verkligen får mig att härda ut smärtan är när jag skrattar och har det kul.
Har jag en bra dag på jobbet fast jag har ont så kan min hjärna koppla bort om jag har det riktigt kul. 🙂
Hemma är det svårare att ha ont, blir mer påtagligt i min "ensamhet". Men lyssna på musik kan funka ett tag eller att spela spel.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Det viktiga som får mig att kämpa varje dag är min pojkvän o sen att jag har djur som behöver ompyssling så jag kan inte ligga i sängen hela dagen!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#5 dock var han inte så förstående o tyckte att jag skulle anstränga mig mer osv, vi är inte tsm länge. o sjukdommen har en stor roll i det hela.
// Claudia Bertheau
#7 ingen fara det gjorde du verkligen inte :)
// Claudia Bertheau
Min underbara fästman är ett otroligt stöd i min vardag. Han förstår verkligen varför jag inte kan ta mig upp ur sängen ibland, och att jag inte orkar sköta vanliga sysslor ibland.
Sen har jag min underbara hund som ger mig sån glädje och energi.
Utan de två vet jag inte hur jag hade mått.. Tror att det psykiska välmåendet måste vara starkt för att man inte ska gå under.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Jag har inte Endometrios själv men jag tycker att det är fantastiskt att aftonbladet sprider kunskapen om Endometrios.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article50017.ab