Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettatt-få-diagnosen
Läst 1044 ggr
decembercelsius
0

endometrios?

Idag var jag hos gynekologen och då hittade dom en chokladcysta. Har haft ont i över en månad så det var därför jag gick dit. Fick min första mens väldigt tidigt och har alltid spytt i samband med mens. Känns som om jag har ont hela tiden, mår kanske bra en vecka i månaden och det är veckan innan ägglossning. Är det Endometrios jag har?

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Ellasratties
0

Det kan vara så att du har Endometrios. Ring gyn och boka tid, säg att du misstänker Endo och att du har svåra besvär.

Lycka till!

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

Lia
1

Om du nu var hos gyn, svarade inte de på den frågan då?

decembercelsius
0

#2 Nej de visste tydligen inte. Men ska göra Titthålsoperation snart

Lia
0

#3 Jaså, har du fått tid till det? Antagligen är det ju så. Men det var en himla bra läkare som skickar dig på operation innan de ställer diagnos! Blir så trött när läkarna slänger diagnoser vilt omkring sig och sen "var det inte det". Det kommer säkert gå bra :) Jag ska också snart upp på britsen för att ta bort en cysta ^^

decembercelsius
0

#4 Anledningen till att jag fick Titthålsoperation är för att jag ska ta bort en cysta, så är i samma situation som dig ;)

Lia
0

#5 Jo, jag förstod det - men samtidigt passar de på att ställa diagnosen, vilket man gör under titthålsoperationen. Hade du inte behövt ta bort den hade de nog opererat ändå och samtidigt tagit bort den ^^

decembercelsius
0

#5 Hehe jo jag vet. Men har fått gå till ca 6 olika läkare för att få den här operationen så har inte varit lätt :/

Lia
0

#7 Nej, känner igen det där! Jag fick berätta för min läkare att jag minsann har vestibulit! "Jaha, ja, det ser jag ju nu!" -.-' Ja, men vad bra då, för jag har ju förklarat mina symtom några gånger, tur att jag gav dig namnet med… Ska man behöva vara sin egen läkare?

decembercelsius
1

#8 Men precis. Man får ju googla sina symtom och ställa en egen diagnos, för läkarna kan ju uppenbarligen inte det.

Lia
0

#9 Precis! När jag då sen fick min diagnos för vestibulit har jag i alla fall fått bedövning - så som i ditt fall är det viktigt att aldrig ge upp! :)

decembercelsius
0

nu har jag opererats och de hittade fullt med Endometrios och en cysta!

Denna kommentar har tagits bort.