Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettatt-få-diagnosen
Läst 3291 ggr
velicious
0

vul diagnos?

Hej! Idag var min 5:e undersökning för att kolla om jag har Endo. De gjorde vul och allt såg bra ut. Läkaren hade otrevlig attityd och sa..att barnlöshet, stark mensvärk och mellanblödningar plus chokladcysta o.sv inte är några symtom på Endo! :O Hur kan dom bara fastställa de såhär och vara så himla otrevliga? Hur går man vidare?

tankgirl
1

De här kommer ta dig på allvar:

http://www.akupunkturpraktik.se/  Tel: 0734-36 41 23, Odengatan 71,  plan 7 i Stockholm

Ring dem om du inte bor i Stockholm så kan de hänvisa dig till nån bra person eller ge råd på telefon helt enkelt.

❤️

velicious
1

Åh tack :) ska genast ringa. Bor i småland så de är ju en bit bort men kan ju alltid höra om råd.

Aleya
1

Jag undrar vad du mer har gjort för undersökningar.

Har dom tagit cellprov?
Har dom gjort något titthål?

Jag skulle nog rekommendera att du söker dig eventuellt till ett endometrioscentrum eller kräver titthål.

För mig som inte är läkare, men som läst om Endo tycker jag att det låter som det.

Kämpa på om än det går dåligt och du vill bara ge upp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

BlackandBlue
0

bor du i småland rekomenderar jag dig till johan på kvinokliniken i eksjö. han fastställde min diagnos och har opererat mig. han är speciallist på sjukdommen!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

velicious
0

Ja de har gjorts cellprov och blodprover + vul och vanligt ul. Jag har skrivit ner i en Dagbok varje dag och hur starka smärtorna är på skalor och vart jag har ont + när o.sv.

Har gått på P-piller någon månad för att slippa värk och ev. om de är Endo, men de har ej hjälpt. Så slutade men fick tillbaka värken som gör så himla ont. Har ju ont varje dag mer eller mindre.

Men ingen som vill hjälpa även om de har sagt att jag haft chokladcysotr. 

Läkaren jag var hos sist var 2 st (en som var ny och en äldre prof.) båda dålig attityd och viftade bara bort allting och sa att allt var toppen..jaha vad gör man?

tack för ni finns och detta forum så man får skriva av sig lite :)  🌺

velicious
0

#3 Nej de vill inte göra en titthåls-op inte heller hjälpa eller ge råd om värktabletter

#4 Ok det låter ju bra! jag får kika om jag kanske kan boka in en tid där *hoppas*

velicious
0

#4 Vet du hur man kan få komma dit / boka tid? Bor ej i Eksjö så kanske remiss behövs eller är de bara att ringa? :P

Aleya
1

#6 det var då enda tröga läkare. Hur ser det ut med landsting kring dig? Har dom nå centrum för detta?

Medarbetare för Julen

BlackandBlue
0

#7 hej, jag bor inte heller i eksjö, ca 20 min bort. Men jag tror att du kan ringa dit o prata med en sköterska o säga att du vill boka en tid hos honom :)

// Claudia Bertheau

velicious
0

#8 Nej finns inga Endo centrum i närheten. Men börjar bli riktigt trött på att ha de såhär :/ att inte bli trodd på och inte ens få göra någon utredning.  Men barnlösheten ska jag bli kallad till o få bli utredd..kanske dom gör titthål då om man frågar.  Hur länge har ni väntat att få göra en titthåls-op? Tack för ni finns tjejer och denna sidan är ju toppen när man känner sig lite nere 🌺

Aleya
0

Jag fick vänta i två månader.

Medarbetare för Julen

BlackandBlue
0

från o med att den är inskriven eller så i väntelistan tar det mellan 2-3 månader ungefär!

// Claudia Bertheau

Ribessa
0

Stackarn som inte blir lyssnad på. Jag blir tokig på hur nonchalanta många läkare är (och inte minst sagt outbildade ang ämnet) då det gäller Endo.

Jag blev en gång tillfrågad om jag inte tror att min Smärta sitter psykologiskt 😂

Aleya
0

Hur har det gått TS?

Medarbetare för Julen

Thotis90
2

#10 Jag och min sambo genomgick en fertilitetsutredning -13 som inte visade några fel. Jag frågade om man inte kunde göra en Titthålsoperation då jag visade symptom för Endometrios, men vår läkare sa att det bara var onödigt för om de inte skulle hitta någonting så hade jag blivit sövd och opererad i onödan. Jag kontaktade en annan läkare på samma klinik 1 år senare och då skickades en remiss till operation. Det visade sig att jag har Endometrios och mycket! Stå på dig. Om du vill göra en Titthålsoperation så säg att du kommer vända dig till andra läkare om fertilitetsutredning säger nej.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor