Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettbehandlingar
Läst 4214 ggr
OlgaMaria
5

Naturligt progesteron

Jag vill tipsa alla om att pröva naturligt progesteron-kräm. Finns att köpa på olika ställen på nätet.

Endometrios beror på flera olika saker men den stora skurken är för mycket östrogen i förhållande till progesteron. Östrogenet stimulerar Endometrios och progesteron motverkar. 

Vid progesteronbrist kan man få problem med Endometrios, men också migrän, pms, infertilitet, trötthet m.m.

Syntetiskt progesteron (gestagen) finns i en del P-piller och Minipiller och används ibland för att behandla Endometrios men tyvärr fungerar det syntetiska hormonet väldigt dåligt i människokroppen. Resultatet blir mycket bättre med naturligt hormon men det får man köpa själv. Men det kan det nog vara värt om man har problem.

Hormonet säljs i krämform som ska smörjas på huden. Man har nämligen sett att upptaget blir mycket bättre på detta sätt än via tarmen från en tablett.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ellasratties
1

Har jag aldrig hört talas om! Men gud vilken bra grej :)

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

Thotis90
0

Jag provade ProgestarAll när jag försökte bli gravid, men jag har inte provat den mot endometriosen. Just nu äter jag Minipiller.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Aleya
0

Och var ska man smörja krämen?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thotis90
0

#3 Man smörjer på områden med tunnare hud, t.ex. halsen, bröstet, magen, insida av armarna och låren, handflatorna eller fotsulorna. Det är bra att variera. Jag körde på insida överarm och hals.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Aleya
0

#4 Tack. :) har hört det så ofta så jag tänkte att jag måste fråga. ;)

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
0

Vart kan man köpa denna typen av kräm då?

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Thotis90
0

#6 Jag beställde min tub på femalebalanceshop.com (krämen heter ProgesterAll) ☺

IngridSvensson
0

Okej, tack! 🙂 #7

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Yllhilda]
3

Är det en statligt godkänd och testad kräm?

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2

#9 jag kan inte finna att denna krämen är kontrollerad av läkemedelsverket.

Medarbetare för Julen