Endometrios?
Jag vet inte om det är det jag har eller om det är något helt annat. Men jag har funderat på om den är Endometrios då jag har fått föreslagit av många personer som lyssnat att det är så. Dessutom så hade jag en gång en vän som hade det, och hennes symptom lät likvärdiga mina, men hon hade diagnosen.
Jag har aldrig haft sex men att bara stoppa upp en tampong (minsta ob pr comfort mini) gör som in i helvetes ont. Jag har alltid haft dålig magsystem, spelar ingen roll vad jag äter jag får ont och sväller upp. Jag kan få plötslig Smärta i magen, som om någon sprättar upp mig med en kniv. När jag har min mens har jag den i ca 2 veckors tid och det är stora mängder som kommer under hela perioden, jag har provat en mängd med P-piller men inget har funkat, nu tar jag Evra plåster som funkar, jag slipper mensen och den hemska smärtan som brukar komma med den, kan hända att jag även får Smärta men med naproxen och ipren så går det över. Smärtan fick jag annars en vecka innan och några dagar efter mens, gjorde så ont att det gick ned i knäna så jag knappt kunde gå. Fått stannat hemma för länge ifrån skolan.
Nu dock så börjar UMO ta mig på allvar, efter jag har varit där i ca 4år och hållit mig till samma historia, de sa att jag ska få mensen en sista gång och funkar det inte då skickar dom mig till en annan umo så de kan göra ultraljud (har också en undran av hur det går till då jag vart nervös när mamma sa att den är lika stor som en dildo (när hon gjorde det), är det fortfarande så???)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Kan vara Endometrios. Men är inte läkare. Angående ultraljudet så är det inte som en dildo vill jag påstå. Det är en stav som är lite tjockare på toppen. Och dom sätter mycket glidmedel. Sen kan man sällan ställa diagnosen via ultraljud. Utan man måste göra Laparoskopi (titthål via operation) för att hitta mindre härdar.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#1 ja nä ultraljudet är för att dom bara ska se någonting med själva livmodern inte för just Endometrios, men de har inte velat lyssna förrän nu. Ungefär hur tjock är den i diameter? är det 2 cm så gör det ju inget men är det mer blir jag ju orolig för hur det ska gå ☺️
#2 jo men sa ändå så att du vet att man eventuellt måste öppna och kolla. Jag uppskattade aldrig hur stor den var. Men detta liknar den jag hade https://www.google.se/search?q=ultraljud+vaginal&biw=360&bih=592&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_UiXVMXkHMbIyAODnICgDQ&ved=0CAcQ_AUoAQ#facrc=_&imgrc=a_Fl7TyFmVyqxM%253A%3BZSj0gHiIy38jXM%3Bhttp%253A%252F%252Fddpozwy746ijz.cloudfront.net%252Fce%252F1f%252Fi88874958._szw480h1280_.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tn-halsan-ultraljud-graviditet.se%252F373066883%3B480%3B252 Dock mindre framme. Vet inte hur nya dom har på det stället du ska till. Men där har du fingervisning. Hoppas det går bra för dig.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#3 Jo det vet jag men bra att du informerar ändå :)
Tror nog att det är samma storlek dom även har nu. Tack!
När jag gjorde ultraljud så såg läkarna ingenting. Allt såg hur fint ut som helst. Men sedan när jag gjorde laparskopi (titthålsoperation) hittade de Endometrios i buken och tarmen. Så hittar de ingenting, rekommenderar jag dig att du ber om en Titthålsoperation av läkarna. Det kan vara svårt att få göra en sådan, men stå på dig.
Som det låter på dig skulle det kunna vara Endometrios, men det går inte att säga säkert förrens man tittat i dig och gjort prover på vävnad.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

#5 ja hittar dom inget kommer jag definitivt att försöka ta mig igenom laparskopi.
#6 Låter bra det! 🙂
Skråmyrs blogg

#8 ja ingenting kommer ju börja hända förrän den 22:a januari :/ , mår just nu extremt dåligt då de på UMO sa att jag måste ha min mens innan jag kommer dit, så än så länge har jag varit sängliggandes i snart 1 vecka 🥳 bara en vecka kvar sen brukar smärtan avta. Sen den 22:a ska de bara gå igenom om de ska skicka mig till en läkare som kan göra ultraljud eller om det är något de kan fixa själva *suck* det här med att vänta är inte min starkaste sida.
#10 jora här ska krigas, måste få veta vad som är fel för kan inte leva såhär. Önska bara att det gick lite fortare, men den som väntar på något "gott" väntar aldrig för länge. 🙂 ska försöka fokusera på lite mer roligare saker så kommer det gå fortare
Låter bra att du ska fokusera på roligare saker #11 Det gör smärtan uthärdlig!
Skråmyrs blogg

Lite uppdatering ifrån idag:
Jag gick ju nu till UM idag för att prata med deras läkare som kommer dit en gång i veckan vi kom fram till att jag ska testa Zoely (dyrt som satan! vafasen 300 spänn för tre månader shit!) i två månader, men det hon sa för jag nämnde att det kanske är Endometrios så sa hon "ja vi har ju patienter som tar Zoely som har Endometrios och det har funkat bra för dom och de har inte haft Smärta och dyl" så, jag hoppas verkligen på den här, annars blir det att jag hamnar nån annanstans vart hon skulle skicka remissen var hon inte riktigt säker på.
Så nu ska jag ta Zoely i två månaders tid och jag ska ha min mens varje månad och då skriva ned så som jag gjorde nyligen hur mycket jag blödde, hur länge, Smärta och allt det där. Men nu hoppas jag bara att Zoely hjälper då jag inte vill ha sån Smärta som jag har. Så nu håller vi tummarna här hemma🙂
#14 Tack, ja vi får hoppas på det bästa :)
#16 ja, dock har hon inte så mycket tider sen har jag ju fått piller hit och dit, inte förrän nu när jag haft så mycket olika P-piller som de har börjat lyssna på en. Och sen att jag fick ta dubbla plåster tyckte dom inte att jag ska göra för det är en hälsofara (men vad gör man inte för att slippa smärtan)