Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettstöd-och-hjälp
Läst 939 ggr
IngridSvensson
0

Kostråd?

Någon som har några bra kostråd som underlättar Smärta? Typ, vad bör man undvika för mat om man har ont (tänker svårsmält mat).

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Aleya
0

Jag kör lchf konstant. Har märkt att får jag i mig gluten och mycket kolhydrater så är det kört. Smärtan kommer som ett paket på posten. Sen blir jag gasig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
0

Okej, jag har hört att lchf fungerar super för vissa. Men man får inte äta vilka grönsaker som helst har jag läst någonstans? Man kanske ska undvika gluten..

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Aleya
0

#2 potatis är ett big nono. Dock är bra grönsaker exempelvis vitkål, blomkål, broccoli, rättika osv. Beror ju på hur liberal man är. Jag ex älskar palsternacka, men jag vet få som skulle äta det som kör lchf. Kolla kolhydrat.ifokus, där får man en bra överblick.

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
0

Okej, jag får dock lätt halsbränna du Fet mat.. älskar också palsternacka! Funderar på att bli peskitarian igen men får se hur nya behandlingen fungerar. :)

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Aleya
0

När jag blandade mat så fick jag halsbränna. Nu märker jag inte av den. Jag körde en månad där jag testade. Men har inte gått tillbaka. Och förlorat minst 15 kg på köpet. :)

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
0

Okej, kan inte skada av att pröva dieten! Ska forska lite mer. Vad kul! :)

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Thotis90
0

IFD (inflammation freed diet)! Den bygger på att man äter livsmedel som hämmar inflammationer i kroppen.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

IngridSvensson
0

Prövade lchf och det funkade inte alls på mig. Ska pröva ditt förslag #7

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

JonnaCecilia
0

Tror jag är som du Ingrid, jag klarar inte fet mat alls. Blev vegetarian september 2013 och det är toppen för mig. Har tidigare testat glutenfritt, FODMAP, och magen sparkade bakut. Mycket grönsaker och lite fett funkar allra bäst för mig. Har gått över från veg till pescatorian dock. Dels av bekvämlighet.

IngridSvensson
0

Okej nä det är helt otroligt vad magen krånglar av fett.. Aha är det så det heter pescatorian, då äter man fisk? Ska nog bli det snart. :)

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

JonnaCecilia
0

Tror det iallafall, jag kallar mig det! ;) Äter fisk, men inget annat kött. De flesta äter nog även skaldjur men det tål inte jag :)

Aleya
0

Hur går det med att byta kost? Någon förändring?

Medarbetare för Julen

IngridSvensson
0

Nä, inte direkt.. #12

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor