Behandling?
Som frågan lyder: hur blir du behandlad (medicinskt) för din Endometrios? Själv är det Cerazette 2 st tabletter om dagen för tillfället.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Jag åt Cerazette i ett halvår och blev nästintill helt Blödningsfri, mådde dock fruktansvärt dåligt av dem e och hade konstiga och onda underlivsbesvär av dem så jag bytte därför till neovletta. Neovletta är kanske inte ultimat eftersom jag faktiskt nästan blev Blödningsfri av Cerazette. Jag kommer hoppa över sockerpillrena men är beredd på att jag måste släppa fram mensen om den vill komma. Och då hoppas hoppas hoppas jag att den är lindrig, vilket ja tror att den kommer va.
Men inget är hugget i sten just nu, jag kommer mest se hur det blir med neovletta. Är jag inte nöjd kommer jag prova Provera. Är jag inte nöjd med Provera så kommer jag förmodligen att återgå till Cerazette.
Jag började med dubbel dos Gestrina i slutet på november. Jag har blött i över en vecka nu och det börjar bli ganska besvärligt, så jag funderar på att kontakta min läkare och nämna Cerazette då det verkar vara effektivt för många. Man får helt enkelt prova sig fram…
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 

Memento mori

Medarbetare för Julen
#4 aldrig hört talas om Provera.Jag använder qlaira, men kan tyvärr inte slippa undan mensen med dem. Ska ev pröva cerzette nästa gång jag pratar med min läkare, om en månad.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Hej igen,
Tak for jeres svar!
Jeg må sige at jeg fik Provera med hensyn til smerter ved samleje. Jeg forklarede til lægen at vi vil snart prøve at få barn, så jeg tager en pille daglig fra dagen 16 til dagen 25 af min menstruationscyklus. Jeg startede sidste måneden og da jeg sluttede med sidste pille, fik jeg min menstruation præcis den dag jeg skulle have fået den.
Lægen sagde ikke noget om jeg skulle stoppe med at få menstruationen. Han sagde bare at jeg skulle prøve i 3 måneder. Er det altid at man stopper med menstruationen når man tager Provera?
Hilsner,
Monica
#7 jag var Blödningsfri i endast några dagar. Så för mig funkade det ej.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Hej jag äter Cerazette I ett och halvt år har dom fungerat helt underbart och jag har mått så bra av dom Har bara känt små små värk i benen men de va oftast sällan dom kom Men nu har de klabbat Sen 23 januari till nu i mars har jag haft bruna blödningar varannan vecka med fruktansvärd Smärta ont i mage och strålat ut i benen ( blödningen är inte mycket) Jag ringde akut gynekolog Mm kunde jag struntat i Ta Ipren Vi har bara en läkare här i kväll Mm visst tack för den hjälpen Var hos gynmottagning förra veckan ska börja ta mima mini piller 2 tab dagligen fram till 3-4 månader sen återkomma Dom tror jag har Endometrios Hmm tror jag vet iaf att jag har de Är det någon som äter dessa så Och hur fungerar det för er?? Jag börja med det förra veckan blödning har slutat men har mega ont i magen till och från de går som en bergidalbana under dagarna Har ni andra tips till en så är jag tacksam för de Endometrios Har Muskelknuta på livmodern utsidan
Ok Men jag e tvungen att ha något Annars får jag tillbaka min mega blödning och ännu mer Smärta De e jag inte så sugen på att ha Är det någon som har eller Har provat hormon spiral Har de fungerat Eller de ger också massa orsaker av blödningar och smärtor Dom gav mig de som förslag att sätta in men jag e livrädd för att prova nya preventivmedel då jag svimmat att vissa P-piller använder p spruta och blödde typ nästan i ett år så de va inget för mig
Vågar inte prova spiral än. Vi ska snart försöka skaffa barn dessutom så då tänkte jag avvakta med spiral.
Skråmyrs blogg

Nä och jag är inte så sugen på de Har hört att de inte funkar Men får fundera på de Ska först testa detta med mini pillerna 2 tabletter om dagen Är det någon som har muskel knuta på utsida av livmoder här? Vad har ni för behandlingar osv Vill veta mycket Tacksam för tips Jag är ny här och hänger inte med
Jag har bara ett äer inne i livmodern och härdar i buk och tarm. Ingen muskelknut. Är det vanligt med muskelknutar när man har Endo?
Skråmyrs blogg

Då har jag lärt mig något nytt idag. :) #15
Skråmyrs blogg