Kan jag ha endometrios?
Jag ska snacka med läkare, för detta blir värre och värre… Men så länge, kan det vara Endometrios jag har? Har länge haft väldiga menssmärtor vid mens, har legat och gråtit och krampat hemma för haft så ont, inte kunnat äta osv. Men nu har får jag mensvärkliknande Smärta när jag motionerar… Oavsett om det är röda veckan eller inte. Är nära på att svimma av smärtan, måste lägga mig ner för att inte svimma osv. Detta kan ske av att ha sprungit 50 meter till spårvagnen eller gått 2 km i rask takt… Eller?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Kan det mycket väl vara. Men man kan endast se Endometrios via titthål för att kunna ge en säker diagnos. Har du någonsin ätit ppiller? Jag frågar detta då det används dels som behandling för Endo men även för att vissa med Endo märker att smärtan ev blir bättre. Jag säger ring till gyn och be om att boka en tid.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Håller med #1. Kan vara Endometrios men du kan endast veta med en Titthålsoperation.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Hoppas verkligen inte det är det… Jag har inte ätit P-piller men däremot haft p-stav som gav mig 5 månaders lång mens och därefter blev värken mycket värre… Ska kolla med gyn.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hoppas inte heller det! En väldigt tråkig sjukdom.. Gör det. #3
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Har inte hänt någonting än för jag har inte vågat ringa… Hatar läkarbesök och liknande så drar mig för det men ska ringa nästa vecka. Måste göra det.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)