Endometrios iFokus

Endometrios

Etikettacceptera-sjukdomen
Läst 877 ggr
Aleya
0

Grattis, du verkar ha vunnit

Du har tagit över hela mitt liv. Jäkla Smärta. Från morgon till kväll är du där. När jag vaknar och när jag somnar. Du gör så jag knappt kan gå eller orka göra något vettigt. Grattis, du verkar ha vunnit och tagit över mitt liv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

BlackandBlue
0

känner igen det där :( ush! jag hoppas att det blir bättre för dig !

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Aleya
0

Jag hoppas att jag kan få hjälp. Ska få komma till sjukgymnast. Men vi får väl se vad h*n kan hjälpa mig med.

Medarbetare för Julen

fridelfina
0

Svår sjukdom. Har en kusin som har levt med den många år. Hoppas du finner lindring! 

Har du provat nån lugn form av yoga? Yin, restorative eller medi-yoga kanske skulle fungera? Mycket lugn och ro-hormoner frigörs, kanske de kan ge nån smärtlindring, eller att du kan stå ut bättre?

Att alltid ha ont sänker ju smärttröskeln, stillsam yoga kanske kan hjälpa dig höja tröskeln?

Aleya
0

#4 vill dock säga att det är otroligt svårt att utföra något som yoga då du har så pass ont att du skakar.

Så jag skulle knappast ge mig på yoga efter jobbet kan jag säga.

Medarbetare för Julen

fridelfina
0

De är mycket vilsamma sorter av yoga. Helt utan prestation. Man ligger ned och målet är avslappning. Tänker att det skulle kunna motverka att du spänner dig av smärtan och kanske på så sätt kunna vara något smärtlindrande. Förstår att det inte går att flaxa omkring i solhälsning eller stå i trädet :-)

Aleya
0

#5 jag har testat det mesta, kiropraktor till homeopat. Mitt sista hopp jag har är att sjukgymnasten jag ska träffa nästa vecka kan ge akupunktur.
Om inte det funkar så får jag fortsätta leva på detta viset.

Medarbetare för Julen

Aleya
0

Nu har jag åkt in p g a mina smärtor. Nu ska jag få andra behandlingar. Skönt.

Medarbetare för Julen

fridelfina
0

Lite sent svar, men jag hoppas du fick bra hjälp och att du mår bättre nu!

Aleya
0

#8 jo. Nya mediciner och ganska smärtfri

Medarbetare för Julen

fridelfina
0

Det är du så värd! 🌺